poniedziałek, 6 lipca 2015

Javier Moro - Hinduska miłość

Ta historia ma wszystko, czego szukamy w bajkach. A na dodatek jest prawdziwa - Wielka miłość, światowy skandal, fascynujący orient.

Ocena książki: 10/10 (chociaż to i tak za mało :D )
Ocena wizualna: 10/10
Liczba stron: 363 str.
Wydawnictwo: Świat książki





OPIS KSIĄŻKI !


Ten romans wstrząsnął Indiami i Europą początku XX wieku 
Jest rok 1906. Na wesele króla Hiszpanii Alfonsa XIII zjeżdża do Madrytu specjalny wysłannik z Indii, radża Singh. Trzydziestokilkuletni, przystojny, wykształcony i bajecznie bogaty książę poznaje szesnastoletnią Anitę Delgado, tancerkę flamenco. Wyznaje jej miłość, a ona zgadza się go poślubić. Wkrótce odpływa do egzotycznego księstwa Kapurthali, by zamieszkać w olśniewającym pałacu, pośród słoni i... rolls-royce’ów. Niestety, zaczynają się kłopoty... Czy miłość męża ochroni ją przed szykanami i samotnością?
Autor korzystał z dziennika prowadzonego przez bohaterkę, a historię wielkich uczuć, intryg i zdrady, wspaniale wtopił w malownicze tło obyczajowe z życia Indii i Europy czasów fin de siècle’u.
Prawa do sfilmowania powieści zakupiła Penélope Cruz!


CYTATY !

"-Ile ich jest?- Mniej więcej dwieście pięćdziesiąt, ale dokładnej liczby nie pamiętam.Mina Anity mówi sama za siebie, więc nizam dodaje:- Mój dziadek miał trzy tysiące żon. Mój ojciec osiemset. Sama pani widzi, że w porównaniu do nich jestem człowiekiem skromnych potrzeb."

"Kaszmir jest zbyt piękny, by ktokolwiek mógł się tu czuć nieszczęśliwy."

RECENZJA ! 

     Wypożyczając z biblioteki książkę "Hinduska miłość" pierwszy raz do czynienia miałam z Javierem Moro, hiszpańskim pisarzem i po tej książce jestem pewna, że nie ostatni. Spodziewałam się typowego romansu, lekkiego z Indiami w tle. Same Indie kocham, uwielbiam i głównie dlatego ta książka mnie skusiła, okazało się, że dzięki tej powieści poznajemy fakty, historię opisaną w tak cudowny sposób, że nie sposób było odejść od książki choćby na moment. Zakochałam się w tej książce, dosłownie.
     Cała akcja rozpoczyna się w roku 1906 gdy w Hiszpanii pojawia się Indyjski książę, radża Jagatjit Singh, który przyjechał na ślub króla Alfonsa XIII, w oko wpada mu wtedy Hiszpańska tancerka Anita Delgado w której zakochuje się bez pamięci, stara się o nią i wkrótce zgadza się zostać jego żoną. Niestety radża zgodnie z tradycją żyje w haremie i posiada już 4 inne żony.. które są zazdrosne o nową wybrankę męża. Jagatjit jednak kocha tylko i wyłącznie Anite, a o inne żony tylko dba bo tak nakazuje mu wspomniana wcześniej tradycja. Swoją Hiszpańską żonę traktuję jak księżniczkę, jak mówi "po europejsku", niedługo rodzi im się syn..
Jak dalej potoczy się ich życie ? Jaki wpływ będzie miała na nich I wojna świata ? Sięgnijcie bo na prawdę warto !
      Nie ma słów jak bardzo podobała mi się cała historia. Świetna, dopracowana, momentami zaskakująca i bardzo pouczająca, idealna. :)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz