środa, 22 lipca 2015

Gillian Flynn - Mroczny zakątek

Co naprawdę wydarzyło sie tej nocy, kiedy 

zamordowano matkę i dwie starsze siostry Libby Day?


Ocena książki: 7/10 
Ocena wizualna: 10/10
Liczba stron: 509 str.
Wydawnictwo: Znak litera nova




OPIS KSIĄŻKI !


Libby Day była małą dziewczynką, gdy zamordowano jej matkę i dwie starsze siostry. To jej zeznania doprowadziły do skazania jej piętnastoletniego brata Bena na dożywocie.

Dziś, po dwudziestu pięciu latach, Ben nadal siedzi w więzieniu, a Libby desperacko potrzebuje pieniędzy. Kiedy więc członkowie Klubu Zbrodni, stowarzyszenia, które fascynuje się tajemniczymi zabójstwami uznają, że Ben został niesłusznie skazany i proponują jej pieniądze w zamian za pomoc w jego uwolnieniu, Libby nie może się nie zgodzić. Musi poradzić sobie z demonami przeszłości, ocenić, co naprawdę pamięta z tamtej nocy, a co wmówiono jej w trakcie śledztwa i wreszcie poznać prawdę o swojej rodzinie. Czy brutalnego morderstwa dopuścił się brat, posądzany o satanizm? Czy śledczy popełnili błąd? 





 CYTATY !

"Był podły, deszczowy marzec, a ja leżałam w łóżku i planowałam samobójstwo, bo takie mam hobby."

-Jezu, nie ma się co tak spinać.
Ale ja się urodziłam spięta..."



RECENZJA ! 

          "Mroczny zakątek" był moim drugim spotkaniem z Gillian Flynn. Po "Zaginionej dziewczynie" oczekiwałam dobrego, zaskakującego, trzymającego w napięciu thrillera - taki też dostałam ! :)
Książkę czytało się szybko, kupiłam ją w księgarni Świat Książki przecenioną z 36.90 zł, na 25.90. Muszę przyznać, że okładka jest jedną z moich ulubionych, od samego patrzenia można wyczuć nastrój jaki trzyma nas przez ponad 500 stron.
        Mamy 3 Styczna 1985 roku, w Kansas City w stanie Missouri dochodzi do istnej masakry na rodzinie Day. Matka oraz dwie z trzech córek zostaną zabite ok. 3 w nocy. Morderca odstrzelił głowę matce, a dziewczynki zostały poćwiartowane siekierą, przeżyła tylko mała, siedmioletnia Libby Day, która swoimi zeznaniami obciążyła swojego brata Bena, po całej rozprawie trafił do więzienia do dożywocie. Ale czy to aby napewno Ben był oprawcą swojej rodziny ?
Libby po 25 latach musi poradzić sobie ze swoimi demonami przeszłości, musi przypomnieć sobie co tak naprawdę pamięta z tamtej nocy. Czy śledczy popełnili błąd w sprawie rodziny Day ?
         Thriller doskonały, pełen napięcia, wciągający nad od pierwszych kart, bardzo polecam! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz